Halvor Velta Kostøl (21) bestilte et nytt kjøleskap – så fikk han en ubehagelig opplevelse. På Mandag vil han anmelde saken til politiet

AV/   Mauricio Evensen  Foto/   privat  (Drammen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DRAMMEN: Halvor Velta Kostøl (21) ønsker nå å meddele sin ubehagelige opplevelse med den kjente transporttjenesten Mavi logistikk, slik at andre ikke måtte oppleve det same som han gjorde. Denne hendelsen fant sted i Svelvik Fredag ikveld, forteller han til oss i NorgeOgVerdensNytt. Som avtalt skulle Mavi logistikk levere og bære inn et kjøleskap som jeg hadde bestilt igjennom en Elkøp butikk.Jeg

 

TIPS OSS IDAG:   Redaksjonen: [email protected]facebook

 

Her er Halvor Velta Kostøl i konflikt med transporttjenesten Mavi logistikk

 

la så inn adressen min slik at de som skulle komme med varen kunne se at jeg bor i en oppoverbakke.Jeg blir møtt med to utenlandske arbeidere som ikke kan norsk og nekter å kjøre opp bakken her i Svelvik, forteller 20-åringen fra Svelvik. Sjåføren som kjørte varebilen, og hans kollega, nektet helt å bære opp varen ettersom dem ikke har med seg noen tralle, og sier at da vil dem begge havne på sykehus.

 

Diskusjonen den fortsatte og min samboer som så dette fra vinduet valgte å kontakte politi ettersom ting eskalerte og vi ikke kom noen vei, sier Velta Kostøl. Så skjer dette: Mannen i bilen ropte da «FUCK OF» og «FUCK YOU» til meg som kunde. Dette vil jeg si er serdeles så uproft, sier han opprørt. Hva skjer videre da? Jo jeg steller meg så foran bilen hans og sier at jeg skal ha varen levert i kveld

 

da det er det jeg har betalt for.Ifølge Halvor Velta Kostøl så forsøker mannen å kjøre på han hvor han er nødt til å ta bilen i mot med sine egne hender. Det hele endte med at sjåføren kjørte videre på ruten sin, og jeg fikk dermed ikke kjøleskapet til avtalt, sier han. Mannen fra transporttjenesten skal så ha bedt Halvor Velta Kostøl ringe Elkjøp.Når jeg ringer inn så sender Elkjøp meg videre igjen til Mavi

 

Logistikk i Oslo, men det var ikke noen kontakt opplysninger til dem. Jeg krevde å få varen til avtalt tid i dag. Jeg fant tilslutt ett nummer til Mavi. Jeg sa til dem at dersom sjåføren kommer tilbake til meg etter å levert alle varene sine, så skal jeg trekke anmeldelsen mot han og firma, forteller Velta Kostøl. Men istedenfor velger mannen å la kjøleskapet stå i bilen for å så kjøre det til terminal på mandag.

 

Før abeiderene kjørte avsted så skal de ha filmet Halvor uten han tillatelse, noe han forklarte til dem, men dem hørte ikke etter. Nå må jeg bare vente å se hva som eventuelt skjer på mandag til uka. Men dårlig kundeservice både fra Mavi og Elkjøp som også la på med meg i telefonen, bare fordi jeg utrykte mine følelser rundt situasjonen. Møkkafolk altså mener jeg, sier Halvor Velta Kostøl. Han skal ha

 

pratet med politiet på telefon om hendelsen, men de var ikke på stedet med patrulje.Kommer du til anmelde saken? Ja jeg vil anmelde saken på mandag, bekrefter Halvor Velta Kostøl til NorgeOgVerdensNytt.Hva tenker du, kommer du nå til å handle via Elkjøp igjen? Nei, jeg kommer ikke til å handle hos Elkjøp igjen nei, sier en tydelig og klar, Halvor. Har du opplevd noe som dette før? Nei jeg har ikke bært borti

 

LES OGSÅ:  Hva skjer om det er fare for selvmord? Det kan jeg enkelt svare på

 

To arbeidere fra transporttjenesten nektet å kjøre opp bakken for å leve kjøleskapet

 

dette før, sier han.Hva tenker din samboer om det som skjedde? For min samboer var det viktig at vi fikk det kjøleskapet i dag ettersom vårt gamle er kaput, sier Halvor. Men på grunn av hendelsen og uten et kjøleskap her hjemme, vil dette jo resultere i mat som blir ødelagt, sier han. Jeg kommer også til å kjøre erstatningssak ovenfor Elkjøp, forteller en bestemt Velta Kostøl.Hele hendelsen er bare helt absurd og vil nærmest kreve at sjåføren må finne seg et annet arbeidet, forteller en sint og opprørt Velta Kostøl.

 

 

 

NB: NorgeOgVerdensNytt vil gjøre nytt forsøk på å få en kommentar fra Mavi logistikk og Elkjøp.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6471

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top