Mobbeoferet forteller om mobbingen på skolen med egne ord: Jeg gikk å gråt mye på skolen. Men ingen av de voksene greip inn

AV/ foto/ Privat - Norge-Og-Verdens-Nytt - Oslo/ Telemark

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MARY ANNE ENGER FORTELLER MED EGNE ORD – OM MOBBINGEN HUN OPPLEVDE PÅ SKOLEN I DRANGEDAL:

 

Jeg var 8 år når jeg begynte på skolen. Bustrak skole i Drangedal kommune. Begynte ett år seinere på grunn at jeg var mye på syk å mye på sykehus. 1klasse skal være en ny epoke i ett barns liv.

 

Mitt ble også det…….mobbing. Både på skolen og på bussen. På bussen ble jeg lugget og klypet av en av de store «gutta» ble også fortalt hvor stygge sko jeg hadde. På skolen blei jeg mobbet for « tjukka» og «tjukke bolla feita».

 

 

 

LES  OGSÅ: Mobbeofrene nektes erstatning

 

 

 

Jeg ble satt beinkrok på så jeg falt, satt «lårhøne» på, som forøvrig er vondt. Jeg gikk å gråt mye på skolen. Men ingen av de voksene greip inn. Ungdomsskolen er for meg helt svart. Husker ikke søstra mi som også gikk på skolen der.

 

Husker ho heller ikke fra bussen. Mye er fortrengt. Vet dette kan høres helt vilt ut, men sånn er det. Etter jeg var blitt gift , fått barn og barnebarn, traff jeg en eldre dame fra Drangedal. Ho ser på meg å spør: er det Mary Anne Rønning?

 

(Som jeg het den gangen) Jeg sa ja. Da ser ho på meg å sier : Ja ja du blei jo fin til slutt. Jeg bor ikke i Drangedal i dag. Forlot den bygda for mange år siden. Kommer aldri til å vende tilbake dit.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6437

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top