Silje Hjertø Brunvær (21):- Mobbingen førte til angst og depresjon

AV/ Foto:   Hannah Sk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AV/  Daniel DeNiazi / Extraavisen

 

 

 

 

 

21 år gamle Silje Hjertø Brunvær ble utsatt for mobbing i flere år da hun gikk på skolen. Det førte til at hun droppet ut av videregående. Nå vil hun fronte sin hjertesak om mobbing i Miss Norway..

 

 

LES OGSÅ: Nektes erstatning etter mobbing

 

 

Mobbingen førte til at hun fikk både angst og depresjon. Etter flere år med mobbing sa kroppen hennes stopp, og det førte til at hun droppet ut av videregående skole.

 

Nå som hun har fått muligheten til å bli deltaker i årets Miss Norway, vil hun nå jobbe hardt for å få frem budskapet.

 

– Jeg meldte meg på Miss Norway konkurransen fordi jeg ønsket å steppe ut av komfortsonen og virkelig utfordre meg selv på et helt nytt nivå. Jeg har et ønske om å være en god rollemodell, for meg innebærer det å se alle mennesker som likeverdige, og at alle skal ha de samme mulighetene uavhengig av legning, kjønn, hudfarge og tro, sier 21-åringen til Extraavisen.no

 

 

Lik Extraavisen.no på Facebook!

 

 

Hun er en av deltakerne i årets Miss Norway, hvor målet er å sanke inn aktivitetspoeng. Her får deltakerne poeng for presseoppslag og sposorsamarbeid.

 

 

– Når jeg fikk mailen hvor det sto at jeg hadde kommet videre i Miss Norway konkurransen ble jeg overveldet, jeg ble vanvittig glad og takknemlig for at jeg fikk muligheten til å være med på en så kjekk og lærerik reise.

 

 

– Drømmen min er å stille opp for andre som er i samme situasjon, sier 21-åringen, som mener at problematikken ikke ligger hos mobbeofferet.

 

 

LES  OGSÅ: Utsatt for vold og rasisme

 

 

 

– Helt ærlig, kunne jeg holdt et foredrag om min mobbehistorie for å vise andre som befinner seg i samme situasjon at de ikke er alene, og at det aldri er en «gyldig» grunn til å mobbe noen. Det har vært viktig for meg å få frem at det er ikke mobbeofferet det er noe galt med, for det tærer vanvittig på selvtilliten – og ikke minst tilliten til andre.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6452

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top