Sønnen til savnede Eirin Mikkelsen(43), Atiliano Briones Mikkelsen (26, refser svensk politi: – Jeg har ikke flere tårer igjen.

AV/ foto/ privat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FORTSATT  SAVNET: I tre uker har norske Eirin Mikkelsen (43) vært savnet i Sverige. Sønnen Atiliano forteller om en mor som ga ham selvtillit. Samtidig er han stkt kritiersk til svensk politi.Jeg har grått nok, jeg har ikke flere tårer igjen, sier Atiliano Briones Mikkelsen (26) til VG. Moren var i den svenske byen Landskrona da hun natt til første juledag forsvant sporløst. Politiet har tidligere

 

 

LES  OGSÅ:  Fortsatt   meldt  savnet   –  Hun kan være kidnappet  

 

sagt til VG at én person observerte kvinnen ved i havnen i 23-tiden på julaften. Siden har ingen sett henne. Politiet har tidligere sagt at de mistenker at den norske kvinnen er utsatt for noe kriminelt. VG møter sønnen i Porsgrunn, der moren bodde. følge Atiliano er det de to sønnene som har presset på i kontakten med det svenske politiet, og etterforsknings-

 

lederen han fikk nummeret til, svarte ikke når han ringte. Atiliano og broren er skuffet over at de ikke har hatt en kontaktperson i politiet, men har måtte ringe sentralbordet og forklare alt igjen og igjen. Atiliano mener politiet først bekreftet at de hadde nøklene til huset til moren, for å så si at de ikke hadde dem. Opplevelsen har gått på tilliten løs

 

– i hvert fall til svensk politi, sier sønnen: Bare det å spørre «går det bra med dere? Trenger dere noe støtte? Klarer dere dere her i Sverige? Jeg ser dere kommer alene to sønner». Den vanlige måten å bry seg på var også borte. VG har vært i kontakt med Kent Persson, kommissær ved seksjonen for alvorlig kriminalitet i politiregion syd i Sverige, som avviser å

 

stille til intervju. Det har pågått en etterforskning gjeldende Eirin Mikkelsens forsvinning siden julehelgen 2019. Jeg tiltrådte som etterforskningsleder 30.12.19, derfor kan jeg ikke svare på det som har skjedd før det, skriver han i en e-post. Jeg kan bare konstatere at jeg har hatt kontakt med Eirin Mikkelsens pårørende samt to ulike advokater, blant annet

 

 

FØL/ LIK  Norge-Og-VerdensNytt – klikk her!

 

Jon Anders Hasle. Jeg har i disse samtalene gitt den informasjonen jeg har kunne gi. Jeg tar det for gitt at advokatene har videreformidlet dette til sine klienter, skriver han videre. Han understreker at svensk politi sendte en begjæring til norsk politi 26.12.19, der de ba dem informere pårørende.Jon Anders Hasle i Advokatfirmaet Hasle er oppnevnt som brødrenes

 

bistandsadvokat. Bakgrunnen for at jeg har blitt kontaktet er nettopp at de har opplevd det som vanskelig å ha kontakt med det svenske politiet, sier Hasle til VG. De har opplevd å bli satt over fra den ene til den andre på telefon. De har spurt om praktiske ting som nøkler og hus, og fått motstridende svar. De får så godt som ingen informasjon om saken. For

 

familien til en som er savnet er hvert minutt som en dag, sier Hasle. De sulter etter info og er veldig frustrerte. Bistandsadvokaten forteller at de har jevnlig kontakt med politiet, men at de to sønnene føler seg lite ivaretatt. Vi har snakket med dem nesten daglig uten å få noe særlig info, og har ikke lykkes med å få innsyn i dokumenter. Vi har for all

 

del respekt for at de har behov for å holde kortene tett til brystet av etterforskningstaktiske hensyn, men opplever likevel at det kunne vært en bedre dialog med pårørende.Tidlig denne uken ba han politiet om å ta kontakt med Atiliano, som mener han har opplysninger som kan være relevante for etterforskningen. 26-åringen har ikke blitt kontaktet. Det er litt

 

LES  flere av våre nyhetssaker – klikk  her! 

 

underlig hvis de ser på det som en alvorlig sak, sier Hasle  til  VG. . Jeg tenker at hvis vi ikke får mer informasjon med det første, så tenker jeg å dra ned og prøve å få bedre informasjon og snakke med dem som har med saken å gjøre. Vi i Norge-Og-Verdens-Nytt  har vært i kontakt  med  Atiliano Briones Mikkelsen – men han hadde mer iformasjon i saken.

Denne bloggen drives av NorgeOgVerdensNytt. En midlertidig nyhetsplass til ny nyhets-redaksjon-side/domene er på plass. Tidligere har vi hat en suksess nyhetsside/blogg med flere tusen lesere/følgere. Vi håper på ny suksess: [email protected]
Posts created 6447

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top